Законодавство!  

   

146

   

Корисні посилання  

Офіційне інтернет-представництво Президента України
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України
Міністерство юстиції України
koord c
   

На сайті 56 гостей та відсутні користувачі

   

Головна

Вступ у спадщину: поради юриста

spadshyna    Вступ у спадщину, оформлення спадщини і пов’язані з цим питання часто задають всім юристам. І тому сьогодні хочемо вам розповісти про практичну сторону цієї теми: як відбувається вступ у спадщину і що потрібно зробити, аби вільно користуватися успадкованим майном.

    Отже, спершу треба відмітити, що процес оформлення спадщини в Україні умовно можна поділити на декілька етапів: вступ у спадщину, отримання свідоцтва про право на спадщину, реєстрація права власності на спадщину. Сьогоднішня стаття, про прийняття спадщини, присвячена першому і, напевно, найважливішому етапу – вступ у спадщину.

    Відомо, що вступ у спадщину залежить від того, яким чином він здійснюється. Законодавець розмежовує вступ у спадщину за законом і за заповітом.

    Вступ у спадщину за законом припускає прийняття спадку згідно із чергою спадкоємців в наступному порядку:

  • діти спадкодавця, той з подружжя, який його пережив, батьки;
  • рідні брати і сестри спадкодавця, його бабуся і дідусь, як зі сторони батька, так і матері;
  • особи, що мешкали із спадкодавцем однією сім’єю не менше п’яти років до відкриття спадщини;
  • інші родичі спадкодавця до шостого ступеня спорідненості включно.

    Частини спадщини за загальним правилом у кожного спадкоємця за законом однакові! Лише за відсутності спадкоємців попередньої черги спадкоємці наступної отримують право на спадкування.

    Також треба відмітити, що вступ у спадщину згідно із законом має місце лише у разі, коли відсутній заповіт спадкодавця.

    Заповіт може охоплювати як все майно, так і його частину, а спадкоємцями за заповітом можуть бути будь-які фізичні і юридичні особи, незалежно від сімейних або споріднених зв’язків із спадкодавцем. В деяких випадках вступ у спадщину може відбуватися одночасно і згідно із законом і за заповітом (наприклад, якщо заповіт стосується тільки частини майна спадкодавця).

    Але і в першому, і в другому випадку вступ у спадщину повинен відбутися протягом шести місяців після смерті спадкодавця – відкриття спадщини.

    Вступ у спадщину може відбуватися автоматично (без подання яких-небудь документів), а також за письмовою заявою спадкоємця.

1. Автоматичний вступ у спадщину

“Вступ у спадщину може відбуватися автоматично (без подання яких-небудь документів), а також за письмовою заявою спадкоємця”

   В цьому випадку спадкоємцем стає автоматично та особа, яка постійно проживала із спадкодавцем на момент його смерті.

Факт сумісного проживання спадкоємця і спадкодавця може бути підтверджений довідкою житлово-експлуатаційної організації, ОСББ, реєстраційним записом в паспорті або у будинковій книзі.

    Малолітні, неповнолітні, недієздатні особи, а також особи, цивільна дієздатність яких обмежена, також стають автоматично спадкоємцями.

2. Вступ у спадщину за письмовою заявою

    В цьому випадку всі особи, які не належать до “автоматичних” спадкоємців, щоб отримати спадок, повинні за місцем постійного проживання спадкодавця особисто подати до нотаріуса письмову заяву на вступ у спадщину. У разі, якщо спадкодавець має не одне місце проживання, то заява подається за ОСТАННІМ місцем, де жив спадкодавець.

   Щодо адреси та телефонів нотаріусів, то їх можна дізнатися на сайті Міністерства юстиції України. (Або звернутися до місцевих центрів з надання БВПД в Закарпатській області.)

    Заява на вступ у спадщину подається двома способами: або безпосередньо нотаріусові, або надсилається поштою. Якщо другий варіант, то обов’язково врахуйте те, що підпис спадкоємця на такій заяві повинен бути обов’язково нотаріально засвідчений.

   “Якщо заява на вступ у спадщину спрямовується поштою, то підпис спадкоємця має бути обов’язково засвідчений нотаріально”

    Перед візитом до нотаріуса не забудьте взяти свій паспорт та ідентифікаційний номер. Щодо листа, який відправляється разом із заявою, то він має бути цінним з описом вкладення та повідомленням про вручення. Для цього потрібно незапечатаний лист, опис до нього в 2 екземплярах та повідомлення про вручення із заповненими адресами (адреса на повідомленні, який ми звикли заповнювати, пишеться ваша — тобто та, куди сповіщення повернеться). На конверті має вказуватися цінність. Такі заходи допоможуть уникнути численних спірних та неприємних ситуацій.

    Варто також знати, що у разі, коли заява приходить до нотаріуса без завіреного нотаріально підпису спадкоємця, то нотаріус ОБОВ’ЯЗКОВО приймає таку заяву, заводить спадкову справу, а також пропонує завірити такі документи або з’явитися особисто в нотаріальну контору для здійснення необхідних дій.

    Подання інших документів не обов’язково! Адже на цьому етапі для нотаріуса головне пересвідчитись у смерті спадкодавця, часі і місці відкриття спадщини, а вже на другій стадії видачі посвідчення про право на спадщину такий нотаріус може зажадати і інші документи.

    Отже, коли за певних причин у спадкоємців обмаль часу, то інші документи, крім заяви на вступ у спадщину, вони мають право надати і після спливу 6 місяців.

   Нещодавно сталися позитивні зміни в спадковому законодавстві. З 2016 року буде діяти спрощена процедура отримання спадщини. Про це більш детально дивіться у цьому відео.

Нагадуємо, що отримати безкоштовну юридичну консультацію, а також, якщо ви належите до суб’єктів права на БВПД, і адвоката за рахунок держави, ви можете в одному із місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги на Закарпатті:

  • Ужгородський      місцевий центр: 88017, м.Ужгород, вул.Загорська, 51

(для мешканців Ужгорода та Чопа, а також жителів Ужгородського, Перечинського та Великоберезнянського районів)

  • Мукачівський      місцевий центр: 89600, м.Мукачево, вул.Горького, 25

(для мешканців Мукачівського, Берегівського, Іршавського, Свалявського та Воловецького районів)

  • Хустський      місцевий центр: 90400, м.Хуст, вул.Карпатської Січі, 53а

(для жителів Хустського, Виноградівського, Тячівського, Рахівського та Міжгірського районів)

Також отримати відповіді на запитання, які стосуються безоплатної правової допомоги – змін в законодавстві, уточнити категорії осіб, що мають право на безоплатну правову допомогу та інші – можна, зателефонувавши на єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103 (цілодобово та безкоштовно у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів).


За матеріалами сайту "Правова консультація"

   
   
   

career

   

logo openeurope

   

1pracia

   
OnLine
   
   
   
   
OnLine
   
   

ya mayou pravo

   
   

uspishni practiky

   
   

До нас завітало відвідувачів -  

1429431
Сьогодні
Вчора
На цьому тижні
На минулому тижні
В цьому місяці
За прошлый месяц
З почаку сайту
1308
1682
4506
1358156
46497
63385
1429431
Ваш IP: 108.162.241.209
Время: 2019-06-26 19:00:56
   
© 2015-2019 Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Закарпатській області | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | [email protected] legalaid.gov.ua